mandag 7. august 2017

Test av Padelracket

Test av NOX Padel-racket


Da kommer den første utstyrs-test. Det er min gode «gamle» NOX racket. Det var min første Padelracket innkjøpt på Dechatlon på Gran Canaria. Det var for øvrig på Da Silva sentret i Arguineguin min Padeltennis karriere startet, men det er en annen historie.
«Gammel kjærlighet ruster aldri» og det stemme, når det gjelder min første Padel racket. Jeg har kjøpt flere etter NOXèn men faller alltid tilbake på gamlingen. Jeg har vært inn om Bullpadel og Eme, og prøvd Crownpadel, men det stemme ikke helt. Det er nok mulig at jeg ikke gir de «nye» nok spilletid, men….. Denne racketen har en nydelig balanse og man får det tilbake, som man ligger i den. Den har masse kraft ved smash, men har det lille touch når det trengs. Jeg har også lagt på en ekstra runde med handgrip tape da jeg trengte litt mer fylde i håndtaket. NOXèn hadde ikke ferdig montert beskyttelse på toppen, så det ser derfor litt «jalla» ut på toppen av racketen. Flere av de nye racketene som er  på marked, har den ekstra beskyttelse på toppen. Disse Padelracketene er ganske sprø i coatingen(overflaten) og vil derfor kunne sprekke, om de skulle få litt hard medfart
NOX WIN, Advanced series er en 38mm tykk Padelracket og har en high power Carbon tech. Dette er en typisk Tear Drop Shape ( se her for info om model)
NOX er en spansk Padelracket produsent og jeg regner med at NOX producere sine racketer med lokal arbeidskraft. NOX representeres av flere toppspillere som blant annet er deltagere i PadelTour.
Du finner flere NOX modeller her

Lykke til med din nye padelracket







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Cork Padel Norway på tur til Letohallen!

 Fantastisk padel tur til Letohallen Team Cork Padel på tur til @interpadel_letohallen Fantastisk sted Absolutt verdt turen. Anbefales på d...