onsdag 25. oktober 2017

Padelsko! hva for noe?

Hvilke sko bruker du når du spiller Padel?


Dette tema har vi vært innom tidligere, som noen kanskje husker. MEN og det er alltid et men, i en god historie. Dette innlegget blir en korrigering av det første innlegg om Padelsko.
Hvorfor det da? I det første innlegg brukte jeg egne erfaringer og de nærmeste jeg har rundt og det virket ikke som at det hadde den store betydning om du brukte Padelsko eller ikke. Jeg selv bruker en Asics sko kjøpt på Gran Canaria.


De begynner å bli utslitte, men gjør nytta! Jeg har lagt til meg å skli det siste stykke frem til ballen. Noe jeg brukte i mine unge dage, da det var tennis. Sikkert litt skummet om jeg spiller på et underlag med større friksjon

 I det lokale Padelmijø har det vært flere tilfelle med ødelagte ankler (forstuvet) men også to brekte. Ikke noe hyggelig i det hele tatt, da du blir satt på "benken" i 3-4 måneder. Så konklusjonen må være. Har du blitt hekte på Padel og har tenkt å spille et par gange i uka. Kjøp ordentlige sko.
Jeg linker til en veldig informativ artikkel på svensk, men den er god 

Hvordan velge sko til Padel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Cork Padel Norway på tur til Letohallen!

 Fantastisk padel tur til Letohallen Team Cork Padel på tur til @interpadel_letohallen Fantastisk sted Absolutt verdt turen. Anbefales på d...